سئو کار وب

بهترین سئو کار وب

سئو کار وب

بهترین سئو کار وب

ساخت قویترین بک لینک در کشور

آخرین مطالب

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سئو سایت

سئو سایت

آیا تابحال سوالی برایتان همانند "چه کنم تا بیزینسی که دارم محبوب تر شود؟" یا "چگونه برند و شغلم بیشتر دیده شود؟" پیش آمده؟

خب در این مرحله است که باید برایتان راه کاری پیش نهاد بدهیم که نام این عامل پیشرفت سئو یا (SEO) که مخفف "Search Engine Optimization" میباشد.

اگر بخواهیم SEO را به زبان خود معنی کنیم باید بگوییم "بهینه ساختن موتورهای جست و جو" سئو کمک میکند تا با کمک گرفتن از اینترنت و جست و جو در اینترنت و نمایش صفحه وب سایت مخصوص کار شما توجه مشتریان جلب شود و پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

برای بهینه سازی یا همان سئو سایت باید از یک سئو کار کمک گرفت .که در ادامه باید قابل توجه باشد که سئو نیازمند علم و دانش و صبر بسیاری است.

با توجه به اینکه موتورهای جست و جو غیر قابل پیش بینی هستند به دلیل تغییر هرآن الگوریتم های رتبه بندی شده خود ، مسئولیت سئوکار و مهندس سئو حفظ کردن داده ها و اطلاعات خود در این زمینه است.

مهندس سئو باید اساسی ترین معیارها از جمله الگوریتم های رتبه بندی گوگل که اضافه تر از 200 معیار برای رتبه بندی سایت دارد ، را برای انجام موفق تر سئو اطلاع داشته باشد.

هدف از سئو چیست؟

درواقع سئو به وب سایت ها کمک میکند تا بیشتر دیده شوند و در رتبه بندی سایت ها برای کسب و کار کمک میکند تا اولین باشد.

اگر بخواهیم اهداف سئو را خلاصه بندی کنیم باید نام ببریم:

1: بالا رفتن سطح درامد

2: جذب مشتری بیشتر

3: آگاهی بیشتر مردم راجب تجارت و برند شما

4: افزایش رضایت مشتری ها از کسب و کارتان

5: بیشتر شدن ترافیک سایت ها

6: بالا رفتن رتبه سایت

7: آموزش و مشغول و سرگرم کردن مشتری و غیره

بالا رفتن سطح درآمد

کاملا منطقی است که ما از یک نوع سایت برای "تبلیغات" کسب و کارمان انتظارات زیادی داشته باشیم. در واقع ما از سئو سایت استفاده میکنیم تا از طرفی یکی از ایده های ما برای تجارتمان که افزایش درآمدمان است را به حد دلخواه برسانیم.

انواع وب سایت ها به طرز مستقیم و غیر مستقیم از سئو بهره گیری میکنند تا به مرز مطلوب تعداد بازدید کنندگان و افزایش درآمد از مشتریان داشته باشند.

البته هر وب سایتی به دنبا هدف های متفاوتی است و بنابر اهداف سایت سئو کمک میکند تا کارفرما و مشتری به اهداف خود برسند.

برای مثال وب سایتی که تنها برای فروش محصولات بنا شده است تفاوت های بنیادی بسیاری با وب سایتی دارد که قصد ایجاد کردن یک تجارت آینده دار است.

و اگر فروشگاه اینترنتی فقظ به دنبال فروختن مستقیم محصولات و بالا بردن درآمد خود است، به دور از عقل نیست که اهدافش از وب سایت افزایش کاربران و بهینه ساختن صفحه های سایت برای فروش هرچه زیادتر محصولاتش باشد.

و برای رسیدن و برآورده کردن این ایده به بنا کردن یک سیستم ترکینگ در فروشگاه اینترنتی کاری الزامی و واجب است زیرا که این گونه سیستم افزون بر نشان دادن میزان نرخ تبدیل، ارزش هر تبدیل را هم چنین به شما نشان میدهد.

مشغول کردن مشتری و آموزش

اگر شما صاحب یک یک تجارت سرگرم کننده و مسافرتی هستید قطعا یکی از مهمترین هداف شما نشان دادن بهتر بودن خدمات و محصولات شما است.

کسب و کارهایی مانند رستوران داری، تورهای مسافرتی، هتل ها و غیره و وب سایت هایی که دارای محتواهایی و اطلاعاتی از مناطق مختلف هستند، افزایش و ارتقاء نرخ مشارکت در وب سایت گزینه ای عالی برای شما است.

استفاده درست از مشتری هایی که جذب وب سایت شده اند، زمانی بسیار مناسب برای نمایش و قانع کردن کاربران و آگاه کردن آنها از محصولات و خدمات کسب و کار شما است.

برای ارزیابی میزان مشارکت میتوان از تکنیک هایی مثل بانس ریت صفحه ها و میانگین زمان سپری شده و ترکینگ تعداد دانلود مقالات در هرکدام از صفحات از وب سایت استفاده کرد.

آگاهی بیشتر از برند شما

همانطور که میدانید سئو یک نوع تبلیغات به حصاب می آید و باعث پررونق شدن و بیشتر دیده شدن کسب و کارتان است.

برای مثال سئو به سادگی میتواند به عنوان ابزاری برای بیشتر شدن افراد باخبر از برند یا تجارت شما شود.

سئو میتواند به صورت آفلاین یا آنلاین باعث پیشرفت آگاهی ار تجارت شما شود.

برای مثال کسی که به صورت آفلاین تبلیغ یا ویدیویی از برند شما دیده است میتواند به صورت کنجکاوانه در گوگل برند شما را جست و جو کرده ئ از برند شما خبردار شود و اطلاعات بیشتری از شما داشته باشد.

و این امکان به میزان زیادی احتمال دارد که کاربران با  جست و جو در گوگل با بیشتر دیده شدن نام شما در سایت ها از برند شما خبردار شوند و افزایش چشمگیری داشته باشید در زمینه افزایش مشتری.

شما باید ترافیکی از وب سایت را که از این روش به دست می آورید را از روش ابزارهای آنالیتیکس مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر شدن رضایت مشتری

نکته قابل توجه از سئو میتوانیم همچنین به اهدافی مانند افزایش رضایت مشتری از طریق وب سایت اشاره کرد.

در این مورد کاربر و مشتری در هر مرحله از خریدش امکان دارد که بخواهد با پشتیبانی تماس برقرار بکند، پس حتما می بایست دقت قبل و بعد از فروش محصولات را در نظر بگیریم و این امکان وجود داشته باشد.

این قضیه میتواند از روی صفحه نمایش اطلاعات پشتیبانی در بیشتر صفحه های سایت ها به دست آید.

و به این نکته باید توجه کرد که بنا و پایه سایت باید واضح باشد و موتورهای جست و جو هم صفحات به درستی در ازای کلمه های کلیدی مشخص نشان دهند.

تا از این روش کاربران از همان اول برای پاسخ گرفتن متوجه شوند به دنبال سایت های مناسبی میگردند و با صفحات درستی رو به رو خواهند شد.

بیشتر شدن ترافیک سایت

یکی از ابتدایی ترین اهداف سئو افزایش یا بیشتر شدن ترافیک سایت می باشد و باعث افزایش دیده شدن وب سایت در نتایج جست و جو می باشد.

و به راحتی از طریق ترافیک ماهانه سایت میتوانید این مورد را بررسی کنید.

قابل درک است که بیشتر شدن و افزایش ترافیک در وب سایت هایی که به تبلیغات وابسته هستند خیلی زیاد مهم می باشند.

به دلیل اینکه درصد بسیار زیادی از ترافیک سایت میتواند نامرتبط بوده و با فعالیت های اصلی وب سایت بوده و درآمدی را برای وب سایت با خود نداشته باشد، ترافیک دیگر از هدف های مهم و اصلی سئو نیست.

بالا رفتن رتبه سایت

و در آخر از سئو می شود برای بیشتر شدن رتبه سایت استفاده کرد.

یکی از دلایلی که باعث میشود یک سایت پیشرو کسب و کار مربوطه باشد، کسب رتبه اول در جست و جوی یکی عبارت و یا یک موضوع می باشد.

با استفاده کردن از اسباب واررسی رتبه سایت میتوانید به طور اتوماتیک و خودکار به چک کردن آن در کلمه های کلیدی متفاوت بپردازید.

آیا نیاز به یک سئو کار خواهم داشت؟

اگر به فکر سئو سایت هستید در هر حال استخدام یک سئو کار و یک مهندس سئو و یا در عوض یادگیری سئو گزینه های بسیار خوبی هستند اما در هر صورت حتی برای یادگیری به یک سئو کار نیاز خواهید داشت.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت سواد هر مهندس با دیگری فرق دارد و یک اشتباه در تکنیک سئو میتواند آسیب های جدی به سایت شما وارد کند.

چند نوع سئو داریم؟

در این مرحله باید بگوییم ما 3 نوع سئو داریم:

سئو کلاه سفید.

سئو کلاه سیاه.

سئو کلاه خاکستری.

1 سئو کلاه سفید: به تکنیک هایی که شامل استراتژی ها و راهکارهاییست از قانون های موتور جست و جو پیروی میکنند، سئو کلاه سفید میگویند. که ارائه محتوایی باارزش به مشتری و کاربر، هدف اصلی این راهکار میباشد.

2 سئو کلاه سیاه: در سئو کلاه سیاه از روش ها و تکنیک هایی استفاده میشود که سعی میکنند موتورهای جست و جوگر گوگل را فریب دهند.

درست است که با استفاده از سئو کلاه سیاه احتمال دارد باعث افزایش رتبه سایت شود ولی ریسک بالایی برای پنالتی شدن و خروج از نتایج جست و جو را هم افزایش میدهد.

وب سایت هایی که پنالتی شده اند و خارج شده باشند دقیقا همانند شرکت های ورشکسته هستند.

3 سئو کلاه خاکستری: این نوع سئو درواقع مابین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است.

خب یعنی چه؟ یعنی از تکنیک هایی استفاده میکند که از مجازات شدن سایت پیشگیری میکند، اما به هرحال بهترین محتواها را برای جست و جو گر و کاربر ارائه نمیدهد و بیشتر روی روند بهتر شدن رتبه بندی های موتور جست و جو تمرکز میکند.

و باز هم میگوویم که دو مدل سئو دیگر هم وجود دارد.

اما گیج نشوید؛

سئو خارجی و سئو داخلی

حال برویم تا این دو نوع هارا برای شما توضیح دهم.

1 سئو داخلی: این نوع سئو تمرکزش و هدف اصلی اش برروی فاکتور هایی از رتبه بندی گوگل می باشد که وابسته به وضعیت (مستقیما) صفحه مورد نظر برای بهینه سازی می باشد.

مانند محتوا و هدینگ ها و ساختار صفحه.

2 سئو خارجی: سئو خارجی درواقع به فاکتور هایی وابسته است که خارج از صفحه وب سایت شما است مااند وبلاگ های فعال در تخصص کاری و سابقه فرد و شبکه های اجتماعی .

درست است که سئو خارجی و سئو داخلی باهمدیگر متفاوت هستند اما بسیار ضروری و الزامی است که هر دو نوع منظم و حرفه ای باشند تا نتایج خوبی به دنبال داشته باشند.

برای موفق شدن در سئو سایت باید به این 3 اصل مهم اصل مهم و اساسی توجه کنیم:

1 سئو تکنیکال _ 2 بازاریابی محتوا _ 3 لینک سازی هدفمند.

1 سئو تکنیکال: کدنویسی استاندارد سایت، طراحی سئو با رعایت اصول، طراحی نسخه ریسپانسیو، نشانه گذاری استاندارد و بهینه سازی در سرعت سایت و مواردی از این دسته را سئو تکنیکال میگویند که باعث یک بستر بستر قدرتمند و حرفه ای در سایت شما می شوند.

2 بازاریابی محتوا: فعالیت و برنامه هایی از جمله آنالیز رقیب ها ، شناسایی کردن کلمات ارزشمند کلیدی، تولید محتوای ارزشمند، تدوین استراتژی محتوایی، دسته بندی و برچسب گذاری، لینک سازی داخلی و غیره را میتوانیم قسمتی از روند بازاریابی محتوا شمرد.

در سئو موفقیت بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.

3 لینک سازی هدفمند: انجام دادن تمام استانداردهای سئو تکنیکال و تکنیک های تولید محتوای ارزشمند قابلیت این را دارد که شما را صفحه اول نتایج گوگل برساند .

اما برای رسیدن به رتبه یک و رقابت کردن با سایت های قدیمی تر و قدرتمند تر و شناخته شده تر ، شما نیاز دارید یک لینک سازی خارجی برای سایت خود انجام دهید.

اصطلاح SEO Off-Page شامل فعالیت در شبکه های اجتماعی، کامنت مارکتینگ ها، خرید بک لینک، فروم های تخصصی، خرید رپورتاژ آگهی و غیره هستند.

برای رسیدن به SEO Off-Page اول باید SEO on-Page را رعایت کنیم.

خب اصلا چرا سئو سایت مهم است؟

دلیل اول اینکه بیش از 63000 جست و جو در گوگل در هر ثانیه انجام میشود.

دوم 67 درصد از تجارت های دنیا، بازاریابی محتوا و سئو را اصلی ترین راه بازاریابی میدانند.

دلیل سوم شامل در شرکت های بزرگ به طور متوسط 41 درصد هزینه های بازاریابی در فضای مجازی آنلاین خرج میشود.

چهار این است که در گوگل 46 درصد از جست و جو ها به تجارت های محای ارتباط دارند.

و پنج هزینه سئو و نرخ تبدیل به مشتری بالا در قیاس شدن با همه راه کارهای دیگر پایین تر است.

متخصص ایرانی راجب سئو چه میگوید؟

به گفته یکی از متخصصین ایرانی ، سئو در 3 چیز خلاصه میشود:

یک: نیاز و خواسته های کاربر را بفهمید و درک کنید. دو: مناسبترین و بهترین پاسخ و جواب را برای آن خلق کنید. سه: و در آخر اطمینان حاصل کنید که گوگل این را متوجه میشود.

هزینه انجام دادن سئو

هزینه انجام سئو به عوامل زیادی بستگی دارد مانند وب سایت _ زمان انجام دادن کار_ سطح رقابت و غیره و اما باید در نظر داشته باشید که کلمه کلیدی اساسی ترین اصل سئو کردن می باشد.

یعنی اگر شما بخواهید خودتان تعیین می کنید که وقتی کلمه ای در گوگل جست و جو میشود در صحفه اول نتایج باشید یا خیر.

قطعا در گوگل هر چقدر رقیبان قدیمی تر و قدرتمند تری داشته باشید ، زمان و هزینه سئو انجام دادن هم قاعدتا بیشتر خواهد شد.

 

  • یلدا ابراهیمی
  • ۰
  • ۰

بهترین کلینیک زخم دکتر عزتی متخصص برای درمان بیمری های عفونی، درمان کردن زخم بستر، درمان کردن پای دیابتی، درمان کردن زخم سوختگی می باشد.

با بیشتر از یک دهه سابقه و با 15 سال سابقه کار و 91 درصد رضایت.

خدماتی که در کلینیک ترمیم زخم دکتر عرتی به شما ارائه می دهند:

یکی از پر دغدغه ترین راه حل های درمان بیماری در این دوره زمانه مدرن و پیشرفته درمان کردن زخم پای کسی است که دیابتی می باشد. در اکثر زمان ها و موقع ها بیماری هایی که مشکل های زمینه ای مانند نارسایی کلیه و قلب و فشار خون و همینطور تنگ بودن عروق پاها و یا همانطور آترواسکلروز یا تصلب شرائین در همه ی عروقی که خون می رسانند در کل بدن هستند.

در اکثر کسانی که به زخم های دیابتی مبتلا هستند و یا شاید هم به زخم های عروقی مبتلا هستند به صورت همزمان و یکسان شبکه مویرگی و متاسفانه مخصوصا و بیشتر در پوست نارسا است و غم انگیزانه اکثر کسانی که به کلینیک مراجعه می کنند در کنترل کردن قند خون ضعیف هستند و اکثرشان رژیم غدایی بسیار نامناسب و خوبی ندارند و حتی کثیری از آنها عادت های غیر مفیدی مانند سیگار کشیدن و استعمال دخانیات دارند.

که اما خوشبختانه در کلینیک زخم دکتر عزتی با تمام پیچیدگی هایی که درمان و بهبود درمان زخم های مزمن دارند، در این کلینیک برخلاف تمام این سختی ها با نوین ترین و پیشرفته ترین تجهیزات و روش های درمان مانند وکیوم تراپی، اکسیژن هیپربار، سلول های بنیادی و پی آر پی، ازون درمانی، ماگوت تراپی و یا همان لارو درمانی ، لایت تراپی، پانسمان نوین و همچنین لیزر کم توان و پر توان و غیره.

که در هم مسیر بودن تعامل سازنده با کسانی که مددجو هستند و بیمار ها تا این زمان و این تاریخ نتیجه های خوب و پر ثمره ای به دست آمده است.

خب اصلا بدانیم که پانسمان نوین به چه چیزی می گویند و چیست؟

تقریبا در طرف های سی سال قبل تکنیک هایی مانند خشک نگه داشتن زخم، که یکی از پایه های مهم و اصلی ، اصولی که حاکم بر درمان زخم های مزمن بود. اما با تحقیقات بیشتر به این نتیجه رسیدند که نکته قابل توجه این است که برای ترمیم و بهبود روند زخم های مزمن وجود داشتن مقدار کمی غفونت نیاز می باشد.

برای ایجاد فضا و محیطی مناسب و مفید برای سلول های ترمیم کننده وجود داشتن رطوبتی که کنترل شده است در زخم الزامی است و همچنین به این نکته دست یافته اند که برای شروع روند بهبودی و ترمیم و تداوم داشتن این روند باید بسیاری

از مواد های موجود در ترشح های زخم های مزمن دارای مواد هایی می شوند روند بهبود و ترمیم متوقف بشوند. که با تحقیقات بیشتری که انجام داده اند نتیجه گرفته اند که برای حل کردن این بیماری ها و زخم ها بهتر است از ایده ها و گزینه ای برای ساختن و خلق کردن پانسمان هایی محیط و فضاهای ریز زخم های مزمن را به روش مناسب و خوب کنترل بکند، بسازند.

اصطلاح پانسمان نوین ، از این گونه پانسمان هایی می باشند که بر عکس پانسمان هاس قدیمی و سنتی که با گاز هستند، کاربرد و عملکردی فعال و مناسب دارند، نامیده می شوند که انواع و اقسام آن هارا توضیح خواهیم داد.

پانسمان کردن به روش نوین:

ژل های مخصوص درمان زخم های مزمن:

سلام به شما عزیزان؛ در این قسمت محتوا و مطالب به ژل های مخصوص درمان زخم های مزمن می پردازیم.

ژل هایی که برای استفاده کردن در درمان کردن زخم های مزمن به اصطلاح از جنس هیدروکولوئید با غلظت های متفاوت هستند و کار اصلی و مهم ترین کار آن ها برای درمان کردن زخم ، رساندن آب به زخم یا به نوعی آب رسانی به زخم های و کمک کردن به هیدرولیزدبری های زخم می باشند.

عملکرد این ژل ها بسیار برای از پیش بردن طول زمانی ترمیم کردن زخم و هم برای کمک کردن به بدن که بافت هایی که از بین رفته اند را دفع بکند و از بین ببرد و نابود ساختن آن ها، مهم می باشد.

اما این نکته هم وجود دارد که برای کمک کردن به روند هیدرولیز دبری ها در ترکیب های تعدادی از ژل ها از بعضی از آنزیم ها استفاده می کنند که البته این موضوع هم نیز هست که در عرض چند ساعت ترکیب های آنزیمی در آن محیط غیر فعال می شود و باید پشت سرهم و ادامه دار پانسمانی که آنزیمی است را عوض کنیم و تغییر دهیم.

اما خب به هرحال تعداد زیادی از پانسمان های نوین برای کار کردن بهتر و مفیدتر خود به تعدادی قسمت ها و اجزای هیدروکولوئید نیاز دارند که هرکدام گاها به طور بسته بندی شده های جداگانه و تیوپی دارند.

خب دوستان و مخاطبان عزیز از آنجایی که می دانید (  اگر هم نمی دانید هیچ ایرادی ندارد ما اینجا هستیم تا به سوالات شما جواب دهیم.) در این دوره و این روز ها درمان کردن زخم ها با امکانات پانسمان های نوین است.

که روند و کارکرد و عملکرد این پانسمان ها که پانسمان های نوین نامیده می شوند به این صورت است که فضایی با رطوبتی مناسب برای درمان زخم برای پیش بردن ترمیم زخم فراهم می کنند و برای این که ترشحات زخم به طور مناسب و دقیقی مدیریت بشوند کمک می کنند .

یکی و قسمتی از گوناگون موادی که در این پانسمان ها وجود دارند و در این پانسمان ها به کار برده اند، آلرژینات می باشد. مواد اولیه آن همانگونه که از اسم آن ها می توانید بفهمید از یک گونه جلبک و یا آلگا تشکیل می شود که بعضی اوقات و اکثرا به طور فیبر هایی هستند که به هم بافته شده اند و یا شاید هم به صورت خمیر مانند برای پانسمان کردن به کار می برند.

توانایی و قابل بودن به اینکه جذب کردن مقدار زیاد و قابل توجهی از ترشح ها یا اگزودای زخم از خاصیت های اصلی آلرژینات می باشد.

و جالب این ماده (آلرژینات) این می باشد که در عین زمان و بعد از روند بهبودی و بعد از جذب کردن ترشحات آلرژینات ها به طور حالتی ژله مانند در می آیند و قابلیت این را دارند که تمامی و کاملا پستی و بلندی هایی که در سطح زخم را بپوشانند و پر کنند و به این صورت همه ی سطح زخمی را نم دار و مرطوب می کنند.

یکی دیگر از خوبی ها و مزیت های آلرژینات ها این است که در لحظه های عوض کردن پانسمان ها به سطح رویی زخم نمی چسبند و اذیتی ندارند به شرطی که به صورت مناسب درستی استفاده شوند.

در این دوره و این روزها آلرژینات ها اکثرا و به صورت پنجاه در پنجاه با نقره ترکیب می شوند و به طور آلرژینات نقره بسته بندی می شوند که البته باید به این نکته توجه کافی داشته باشیم که آلرژینات ها گاها به کنار دیگر محصول ها برای درمان کردن زخم استفاده می شوند و این هم نیز مهم است که امکان این است که برای زخم هایی که ترشح نمی کنند و ترشحی ندارند زیاد کاربرد ندارند و کاری انجام نمی دهند.

ما الآن در این قسمت مقاله می خواهیم به سوال های همیشگی شما عزیزان توضیح دهیم که می گویید "آیا عسل معمولی می تواند برای پانسمان های زخم های مزمن مفید و مناسب باشد یا خیر و می شود از آن در این پانسمان ها استفاده کرد یا خیر؟" و به آن بپردازیم:

یکی از نوع های مختلف پانسمان نوین، پانسمان های عسل طبی می باشد. خب اول اینکه بگوییم به چندتا دلیل مختلف برای زخم هایی که دارای ترشح های زیاد و قابل توجه دارند، از عسل استفاده می شود و برای این زخم ها مناسب می باشند.

اگر بخواهیم به دلیل های دیگر هم اشاره کنیم باید بگوییم که اول اینکه در عسل های طبیعی آنزیم های پراکسیداز وجود دارد که به خوبی می تواند مانع سد راه رشد کردن و تکثیر شدن باکتری ها شود. و دلیل دیگر هم اینکه قابلیت و توانایی جذب کننده تقریبا خوب و مناسبی دارد.

اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به این نکته توجه خاصی داشت و از این موضوع دوری کرد و آن هم این است که در عسل های غیر طبیعی اسپور گونه هایی و بعضی از باکتری هایی خطرناک وجود دارند مانند بوتولیسم و کزاز که امکان این را دارد که برای بیمار ها بسیار خطرناک باشد و خطر آرین بشود.

و همچنین علاوه بر این که عسل هایی که با روندی غیر طبیعی به وجود می آیند و طبیعی، آنزیم پراکسیداز ندارند و فاقد آن هستند و همچنین اصلا و به هیپ وجه جلوی تکثیر کردن باکتری هارا نمی گیرند بلکه علاوه بر آن امکان دارد که در محیط و فضای پانسمان، شرایط این که عفونت تشدید پیدا کند و بدتر شود را ایجاد می کند.

و باید بگوییم گدشته از تمام این ها، اصلا پانسمان عسل برای زخم هایی که جز عروقی هم دارند اصلا مناسب نیست زیرا امکان این را دارد که روند نکروز و سیاه شدن را تشدید بکند و بیشتر شود.

پس در نتیجه با توجه به این موضوع امکان این وجود ندارد که برای همه ی زخم ها از پانسمان عسل استفاده کرد. و این را هم نیز باید بگوییم و قابل توجه است که پانسمان کردن زخم فقط یک قسمتس از روند بهبود و درمان بیماری و زخم است و علاوه بر پانسمان در همه سوی آن باید از دیگر روند های درمان و بقیه اقدامات هم نیز جواب می شود.

پانسمان های نقره ای چه هستند و به چه دردی می خورند؟

در ادامه می خواهیم برای شما عزیزان یکی دیگر از روش های درمان زخم های مزمن را توضیح بدهیم که پانسمان نقره نام دارد. چیزی که یون نقره را به یک موقعیت عالی برای درمان زخم های مزمن تبدیل می کند این است که یون نقره در مقدار های کم و اندک برای بیشتر باکتری ها و میکروب هایی که باعث بیماری می شود، مضر است و سمی است و تمام آن هارا نابود می سازد .

و این موضوع درحالی است که این سم که برای باکتری ها مضر است، برای سلول های انسان هیچ گونه خطری ندارد و بی خطر می باشد که این موضوع یون نقره را به یک موقعیت و فرصت بسیار عالی تبدیل می کند تا در درمان زخم های مزمن و همچنین از دیگر بیماری های عفونتی استفاده کنند.

یکی از استفاده هایی که در زمان های قدیم از نقره می کردند استفاده از ترکیب های نقره در پماد های سوختگی بود. یکی از پماد های سوختگی که معروف می باشد، پماد سیلور می باشد که از این پماد برای درمان کردن جای سوختگی ها استفاده می کنند.

همانطور که می دانید و از توضیحات قبل مطالعه کردید و متوجه شدید از ترکیب هایی که بتواند رطوبت کافی و مناسب را در فضا و محیط زخم ایجاد بکند، در روند درمان زخم های مزمن و همچنین در پانسمان های نوین استفاده می کنند که همچنین از نقره هم به عنوان یک ترکیب همراه در پانسمان ها به کار می برند.

خب باید به این موضوع توجه کرد که پانسمان های نوین به صورت حداقل و زمان کمی باید تا 48 ساعت به روی زخم باشد و بنابراین استفاه از ترکیب های نقره در این پانسمان ها موجب می شود که سرعت تکثیر شدن و رشد کردن باکتری ها بسیار کم تر بشود و تا زمانی که پانسمان بر روی زخم می باشد عفونت بیشتر نشود.

این درست است که ترکیب های نقره ببه روند درمان زخم کمک بزرگی می کند و مهم است ما به تنهایی کافی نیست و باید تمام روند درمان زخم مزمن انجام بشود.

وکیوم تراپی زخم چه چیزی می باشد و چیست؟

یک روش موثر و مفید برای درمان زخم که در آن به صورت مداوم و پیوسته فشار منفی بر زخم وارد می شود و باعث می شود درمان انواع زخم سریع تر انجام شود، وکیوم تراپی یا همان فشار منفی به کمک پانسمان های نوین زخم ها است، می باشد.

وکیوم تراپی کمک می کند تا زخم هایی که باز هستند به کمک خلا (VAC) بسته بشوند که به یکی از مشهور ترین و مفید و موثر ترین روش درمان تعداد زیادی از زخم های مزمن حاد و پیشرفته تبدیل شود.

حال حتما می خواهید بدانید که وکیوم تراپی چقدر و چطور به درمان شدن زخم کمک می کند؟ که الان توضیح خواهیم داد:

بهترین فشار منفی که می توان برای درمان زخم اعمال کرد mm Hg 125 یعنی میلی متر جیوه می باشد که می توان در یک چرخه فشار مداوم به زمان پنج دقیقه و بعد دو دقیقه مکش انجام داد.

با تحقیقاتی که روی حیوانات انجام شده است می توان نتیجه گرفت که:

این روش جریان خون را به جای زخم هدایت می کند و افزایش می دهد، کاهش دادن تورم بافت، جذب کردن سیال یا همان مایع اضافی زخم که می تواند باعث شود رشد کردن و افزایش و تکثیر سلول ها کاهش یابد، باعث کاهش یافتن باکتری ها می شود.

و درضمن این ها وکیوم تراپی مداوم، با تغییر دادن ساختار سلولی در جای زخم و باعث شدن به ایجاد تعداد بی شماری از سیگنال های درون سلولی می شود که توانایی که افزایش میزان تقسیم شدن سلولی و تشکیل دادن بافت گرانوله را دارد.

در چه مرحله و زمانی به روش وکیوم تراپی نیاز داریم؟

دلیل هایی که باعث می شوند تا ما از دستگاه وکیوم قوی استفاده کنیم شامل:

گزینه یک: زخم های تروما و همچنین زخم های جراحی

گزینه دو: زخم های فشاری و یا زخم های بستر

گزینه سه: زخم هایی که در اثر سوختگی تشکیل می شوند

گزینه چهار: زخم باز و زخم خای مزمن مثل زخم پای دیابتی و یا زخم های عروقی و وریدی

گزینه پنج: به پیوند پوست کمک کردن

و مواردی که از دستگاه وکیوم سیار استفاده می کنیم:

گزینه یک: تورم کردن زخم های وریدی

گزینه دو: زخم هایی که در اندام هایی که تحتانی هستند

گزینه سه: زخم های فشاری

گزینه چهار: بریدگی هایی که سطحی هستند

اگر انجام وکیوم تراپی را خواندید حال می خواهیم بگوییم

در چه زمانی نمی توانیم از راه وکیوم تراپی استفاده کرد؟

از آن جایی که برای بعضی موارد از زخم ها فشار منفی مناسب نیست مثل زخم هایی که:

گزینه یک: زخم های حفره ای غیر عروقی و همچنان کشف نشده و فیتول ها

گزینه دو: زخم هایی که بخاطر سرطان پوست باشد

گزینه سه: استئو میلیت ها

گزینه چهار: زخم هایی که نیز بافت های نکروز آن ها از بین نرفته باشند.

مزایایی که وکیوم تراپی زخم دارد:

اگر با بقیه روش های درمان کننده زخم بخواهیم مقایسه بکنیم، مزایایی که برای وکیوم تراپی زخم هستند شامل:

گزینه یک: بستری شدن کوتاه مدت تر در بیمارستان و بهبود پیدا کردن بهتر پوست پیوند زده شده

گزینه دو: خطر عفونت زخم را برای کسانی که مبتلا به زخم بعد از تروما ی ارتوپدی و یا هم شکستگی باز را کاهش می دهد

گزینه سه: بهتر شدن روند درمان زخم و همچنان مرگ و مردن در کسانی که مبتلا به مدیا ستینت و زخم هایی که التیام نیافته اند بعد از استئو تومی را کاهش می دهند

گزینه چهار: بهتر شدن روند بهبود زخم در بیمار هایی که مبتلا به گانگرین و همچنان دیابت که مجبور هستند قطع عضو داشته باشند

مزایایی که درمان کردن زخم با فشار منفی برای بیمار دارد:

گزینه یک: مرخص سریع تر از بیمارستان

گزینه دو: نیاز کم تر داشتن به عوض کردن پانسمان زخم

گزینه سه: کم تر نیاز داشتن به جراحی

گزینه چهار: در هزینه های پرستاری صرفه جویی می شود

گزینه پنج: بهتر شدن کیفیت زندگی

عوارضی که وکیوم تراپی احتمالا دارد:

درست است که وکیوم تراپی زخم به شدت احتمال کمی دارد که عوارض داشته باشد اما به هر حال اگر به دست افراد متخصصان انجام نشود عوارض خود را دارد که شامل می شوند از:

گزینه اول: به پوست اطراف زخم آسیب مب رساند

گزینه دوم: باف گرانوله به پانسمان فوم می چسبد

گزینه سوم: بیمار درد زیادی را احساس می کند

گزینه چهارم: فیستول تشکیل می شود

در این حالت زمانی که بیمار این فشار ها را تحمل بکند این امکان وجود دارد که درمانگر فشار منفی را تمام بکند:

گزینه اول: بیمار تحمل کافی درد را نداشته باشد

گزینه دوم: زخم ترمیم نشود و بهبودی نداشته باشد

گزینه سوم: لخته خونی در زیر پانسمان ایجاد شود و خونریزی که قابل کنترل کردن باشد ایجاد شود

مدل های مختلف دستگاه وکیوم تراپی:

برای درمان کردن زخم به روش فشار منفی به کمک انواع متفاوت پانسمان وجود دارد که برای درمان کردن زخم های به خصوص دیزاین شده:

چند مدل وجود دارد که یکی از آن مدل ها:

گزینه اول؛ همان دستگاه وکیوم است که به برق متصل می شود که برای بیمار هایی است که تحرک محدودی دارند و درگیر زخم های شدید هستند.

یکی دیگر از این مدل ها:

گزینه دوم؛ مدل ذستگاه وکیوم سیار است که وزن کمی دارد و سبک است و با باتری کار می کند، و همچنان این دستگاه وکیوم سیار بیشتر مخصوص بیماران اورژانسی که زیر عمل جراحی بوده اند می باشد و حجم مخزن کوچک تری که بیشتر برای زخم های کوچک تر که نسبتا میزان اگزودای کمتری دارند استفاده می شود.

کدام روش وکیوم تراپی را بهتر است انجام بدهیم؟

این که کدام روش درمان وکیوم تراپی را باید انجام دهیم و کدام روش بهتر است باید توسط متخصص زخم انتخاب و برگزیده می شود که امکان دارد در دو گونه متفاوت و مداوم با درجه های متفاوتی از فشار منفی باشد.

 

  • یلدا ابراهیمی